
Ландо Норріс перемагає на Гран-прі Австралії, що відкриває сезон
McLaren повернувся до рівня, на якому зупинився минулого року з точки зору конкурентоспроможності, навіть якщо Оскара П’ястрі застав дощ, а перемогу Ландо Норрісу приніс щасливий випадок. Траса в Мельбурні дала можливість новачкам, за винятком Андреа Кімі Антонеллі, добре відпрацювати свої гроші.

Перша гонка «Формули-1» цього року розпочалася за особливо несприятливих погодних умов: два McLaren лідирували, і лише другий пілот стартував через аварію, а Макс Ферстаппен зумів опинитися між Ландо Норрісом та Оскаром П’ястрі вже після перших поворотів.
Новачки отримали багато уроків у своїй першій гонці «Формули-1»: Олівер Бірман і Ліам Лоусон стартували з піт-лейн, а Ісак Хаджар, який мав найкращу дебютну позицію на решітці й до цього моменту виступав чудово, на першому ж колі перекинувся на слизькій трасі, розбивши не тільки машину, але й серце. Один із найбільш зворушливих моментів вік-енду стався завдяки ввічливості героя та прикладу для наслідування Хаджара, батька Льюїса Хемілтона Ентоні, який пішов заспокоїти безутішного 20-річного юнака Racing Bull.
Після другого старту Джек Дуган вислизнув на першому колі, зменшивши кількість новачків, які дебютували в Мельбурні на ранній стадії.
Але умови вплинули і на більш досвідчених гонщиків. Було все ще перше коло, коли Карлос Сайнс, тепер уже за машиною безпеки, прослизнув під Williams. Це означало, що іспанець з Ferrari фактично не зміг розпочати гонку зі своєю новою командою.
Під час проїзду автомобіля безпеки траса стала висихати, і лише на 8-му колі почалися справжні перегони. Ландо Норріс залишався мішенню для решти, Ферстаппен ішов другим, П’ястрі розпочав переслідування третім, Джордж Рассел з Mercedes тримався четвертим, Шарль Леклер з Ferrari – п’ятим, а один із сюрпризів вік-енду, Кунода Дзюкі, на Racing Bulls – шостим.
Тріо Норріс – Ферстаппен – Піастрі провело окрему гонку, коли траса стала висихати, і на 17-му колі місцевий герой McLaren нещадно скористався невеликою помилкою чемпіона світу, відібравши в нього друге місце й почавши наближатися до свого напарника по команді, який лідирував. McLaren перебували в атаці весь вік-енд, і на 30-му колі Ферстаппен відставав від лідера Норріса на 16 секунд. Якщо в Red Bull сподівалися, що дощ допоможе їм наздогнати лідера, то ця мрія була розбита McLaren на половині гонки.
Тим часом розпочалася психологічна війна між напарниками по команді McLaren. П’ястрі наблизився до Норріса з точністю до секунди, створивши можливість для використання DRS, але інженер отримав свою першу цьогорічну команду, щоб утримати позицію. Зрештою на 33-му колі їм дали зелене світло для гонки, звісно, з дотриманням «правил папаї». Уже здається очевидним: одним із найбільших викликів для McLaren цього року буде тримати під контролем власних гонщиків.
Через коло Фернандо Алонсо знову перетасував карти. Черговий етап безпеки відкрив серію замін шин, пілоти один за одним заїжджали в бокси, щоб перейти на слизькі шини: McLaren – на жорсткі, Ферстаппен – на середні для другої половини гонки.
Автомобіль безпеки згладив розбіжності, але дощові хмари знову загрожували зірвати гонку. Двоє пілотів Haas, Естебан Окон та Олівер Бірман, одягнули проміжні шини, щоб підготуватися до зливи, але швидко повернулися на сліки.
Машина безпеки знову виїхала на поле на 41-му колі, а всі команди гадали, як упоратися з дощем, який обіцяв бути досить інтенсивним протягом кількох наступних кіл.
McLaren застали зненацька: П’ястрі послизнувся на 45-му колі, а Норріс побіг на піт-лейн за дощовими шинами. Ферстаппен вирвався вперед, Хемілтон став другим, а Гаслі – третім, перш ніж небо остаточно затягнуло хмарами. Ферстаппен більше не ризикував і за десять кіл до фінішу теж перевзувся в дощові шини.
Злива застала також двох інших молодих гонщиків, Ліама Лоусона та Габріеля Бортолетто, які послизнулися і зійшли. Ferrari надто ризикувала в дедалі більш слизьких умовах, і до моменту заміни шин Хемілтон та Леклер опустилися на 9-те та 10-те місця.
Останні десять кіл були перервані фазою машини безпеки, а Норріс, Ферстаппен і Рассел боролися за неї на заключних етапах гонки. На останньому колі голландський чемпіон світу наблизився до Норріса на відстань обгону, але той зберіг холоднокровність. Найбільш стабільний результат продемонструвала команда Mercedes: Джордж Рассел фінішував третім, а новачок Андреа Кімі Антонеллі – п’ятим. Алекс Альбон підкріпив оптимістичні очікування Williams своїм четвертим місцем.
Джерело: (hvg.hu)

Підпишись на спеціальний телеграм канал де кожна новина розміщена у повному обсязі. Твій телефон завантажуватиме новини у фоні тільки тоді, коли це можливо, і ти завжди будеш у курсі останніх подій.
Підписатися